Tuesday 10 November 2009

Välkommen till min nya blogg!

Idag är det min födelsedag. Tänkte hoppa över den i år. Men vad jag däremot firar är att detta är min första dag som frilans designer/illustratör.

Jag började förbereda mig för några månader sedan. Många papper skulle fyllas i, en hemsida skulle göras, (http://web.mac.com/megus/index.html). Dessutom var jag tvungen att ordna ett arbetsrum/ateljé. Som tur var hade vi ett gammalt snickarrum i källaren, som mest användes till förråd. Det var rätt rörigt och kändes inte så fräscht att sitta i. Men nu är det målat och ett stort skrivbord är inköpt. Till barnen blev det ett pyssel-och målarrum, Måns kan ha kvar sina verktyg och jag kan rita och göra screentryck. Ett riktigt bra rum med andra ord.

Den här bloggen tänkte jag använda till att berätta om mitt arbete, min vardag, idéer, illustrationer, bilder och annat som flyger förbi.


No comments:

Post a Comment